Vår lilla hemlighet..

            

Haha så typiskt. Mami beställde hem en bok till mig för en vecka sen ungefär, Vår Lilla Hemlighet heter den och är skriven av Toni Maguire och handlar om henne när hon var sex år gammal så började hennes far att förgripa sig på henne, och sa till henne att det var deras lilla hemlighet åsså vid fjorton års ålder blir Toni gravid, och pappan till barnet är hennes egen far. Hennes pappa sätts då i fängelse, men själv blir hon förskjuten av vänner, lärare och sin familj. Efter en dåligt utförd abort är hon nära att dö, blabla ni fattar..
men så kommer hon in till mitt rum idag och liksom "Du sofie, va det inte den här boken vi beställde" då visade det sig att vi hade den redan fast i en litet större format och inte dom små mjuka pocketböckerna. Så, det är ju bara att vänta och se när nästa lika bok dyker upp i brevlådan! ojoj..

Men så tipsade mami mig om en till bok Packad heter och är skriven av Koren Zailckas som är verkligen gripande om en 14 årig tjej som inte hajar grejjen riktigt med alkohol och får stora problem både utanför hemmet och hemma. Det hela blir en mardröm!

Ja nu vet ni det iaf, så jag ska bli en bokläsare, pfff haha, hur ska jag lyckas!? Nä men faktiskt så är Sanna böcker mkt intressantare än vanliga skitböcker. Sanna böcker skriver ju folk om sina liv liskom och dom berör en väldigt! Men så fort solen kommer fram igen ska jag lägga mig och läsa, och vi börjar med Vår Lilla Hemlighet..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, hur är det? =)

2009-07-11 @ 22:18:17
URL: http://fribor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0