AND MY HEART IS SET ON YOU

LÖRDAG
Yes, då var det dags för ROSA CHANSEN som det kallades. Vi tog kvart över 10 bussen in till gävle å på dit vägen satt vi å surra lite smått om vilken låt vi skulle framföra eftersom det inte kunde bli Honey Honey pga problem med skivan, men så när vi väl va framma hade vi bestämt oss för You're the one that I want! Ja, den borde ju alla känna igen sen Grease.
11 va det anmälning så vi gick fram å tog en lapp, skrev på den å sedan lämna in lappen med vår skiva. vi skulle få uppträda i sista deltävlingen alltså runt 2 halv 3. så vi hade typ sjukt lång tid på oss att inte göra ett piss på. När det väl va vi hade vi inte ens föreställt oss att det skulle vara vår tur då, så Erik från Tv4 ropade upp oss: Nu är det dags för 2 tjejer, Emelie & Sofie! OMG sa vi å tittade på varandra. Då vare bara att stiga upp på scenen. Först la vi i en hundring var i bössan där för att stödja Rosa Bandets Kampanj mot Bröstcancer. Sen slog våran låt igång, jiiiihiii vad det pirrades i magen haha! Men när man väl hade kommit igång så var vi BÄST!
Alla sjöng med å dansade i publiken så det kändes sjukt bra! Okej, när allt va klart å tiden gick skulle vi höra vilka som gick vidare å sånt, En liten kille som va sjukt bra, En Amy Diamond kopia å två små tjejer. ''Amy Diamond'' vann!  men jag å Emmi kom bland top 5 av 33 st, deni. Det va sjukt bra å vi va sjukt nöjda! Även Linn å Sara å andra kom fram till oss efter å berömde oss. Tack :)

På kvällen gjorde vi inte så mkt med tanke på hur sjukt trött man var så det blev prommisar, å sjungning lite här å var!



SÖNDAG
Ja man vaknade upp runt ja kommer faktiskt inte ihåg men kanske runt 1 då. Gjorde inte så mkt då heller, käkade lite granna å tog en promme. Emelie åkte sen hem å jag inväntade Gossip Girl å medan de badade jag i nån timme å lyxade till det för mig själv, med lite spa å liknande, somnade på dirr efter Programmet, kan säga att jag var sjukt trött, därför jag skriver bloggen idag dessutom.


Idag vaknade jag runt 12 å satt på Tvn på en gång, har pallra mig upp nu ngt iaf för att kunna skriva bloggen. Ikväll skulle vi egentligen sova över hos Jenna. Jag Emmi å Amanda men fick veta nu från Emmi att vi inte skulle det, ingen aning varför :( så hoppas det blir en dag sen då alla kan då :) Själv kommer jag bara ta det lungt, har tagit hem dansmattan från Boänge åxå, eftersom jag inte tränar ett piss nu så kan jag lika gärna ställa mig på den å dansa gärnet av mig, sjukt bra träning! så det kommer jag nog glädja mig av idag plus The Hills kl 17:00. Nu blire tvn ett tag till iaf. /sb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0