RELAX, TAKE IT EASY

Ja, jag å Emmi åkte då iväg igår till Marangoni å tog oss en fika, det vanliga kan jag säga. Snacka om ditt-&-datt å sen blev det en runda på stan, tills vi helst plötsligt skulle åka till valbo. Tog bussen in så vi kom dit 7, hade en timme på oss att handla in ngt nytt, vi va helt bestämda på det så, men när väl vi skulle åka hem så provade jag ett rosa linne på Gina Tricot men näe, det blev inget för min del tråkigt nog, men Emmi därimot köpte en vit T-shirt inne på JC.
När vi skulle hem va vi AShungriga, fast de hade vi vart hela dan å vi hade inte käkat ngt, hur lyckas man?
Men men väl hemma, trippade vi hem till mig å sen åkte vi bums till Emmi å käka köttbullar å potatis m gräddsås & till det blev det en film My Super Ex-Girlfriend. Såklart kan man inte missa SATC som gick därefter heller så vi kikade på det :).

Efter hade vi inte så mkt å gö, så gjorde eget ''hemma-spa'' alltså ta sina egna ansiktsprodukter från skafferi eller kyl :)
Först tänkte vi oss ångbad så, på med kokande vatten väntade på det, hällde sedan upp det i två bunkar, la gurkor på botten och lite citronsaft. Sedan satt vi oss ner med huvudet över bunken å en handuk över. 10 min satt vi ungefär å väl klart va man svettig som fan, underbart :)

Efter det tänkte vi lite skrubbning kan vara skönt till ansiktet. Så vi tog socker och blandade ihop det med lite flytande hunung. Fötterna fick vara inblandad där också eftersom det blev så mkt över sen när vi hade använt de. Lät det sitta lite och sen hoppa vi in i duschen med kläder på & sköljde av våra fötter, sedan blev det ansiktet. Fräsch och ren kände man sig efteråt :)

Efter det läste vi lite kort på internet om vad som funker perfekt till huden. Fick reda på att tomat skulle funka bra till fet hy och om man hade porer rättare sagt. Fet hy kan man säga att man har så vi tog tomaten och körde runt den i ansiktet tills vi kände att det blev bra. Vi väntade ett tag och sedan sköljde vi av det. Därefter skulle vi återfukta, så vi tog våra gurkskivor som vi hade skärt upp och la över hela ansiktet, eftersom dom ska sitta fast på ansiktet la vi oss ner på golvet. Det lät vi sitta i 10 min. Efter det tog vi bara en handuk och torkade av ''gurkvattnet'' eftersom man inte skulle skölja av det, efter det va vi klar. Vi tog ansiktskräm och smörjde in oss med efter.

Blev inte så mkt mer efter det, vi kollade på en Asbra film, TAXI action t.o.m, riktigt bra före allt relaxande :) Men efter det, trött som vi trodde vi va la vi oss. Vaknade idag runt 13:00 kanske, åt frukost, slappa och nu är jag hemma. Match idag hemma på skogsvallen kl.19:00, IFK Gävle. Nu jävlar! :)
Ikväll när man kommer hem tänker jag nog relaxa å gö det gott för mig en kväll till, Tjing /sb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0